Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





SMINK TIPS.

» Tänkte ge lite tips på bra smink som får huden att se naturlig ut, & sure det handlar om att man kan ta på det rätt också och även vilket smink man använder. Jag ger dock ett sminktips som innehåller mycket smink, många använder sånt till fester & det gör man, men man kan använda det till vardagen också fast dock mindre mängder.
♥ Vi kan börja med foundationen jag tycker är grym, det är Max Factor, eftersom den är krämig och den smälter in i huden, man ska förstås ta lite och smeta ut det ordentligt! Ta den färgen som passar dig bäst, den ska inte vara för mörk och inte för ljus då ser det bara dumt ut.
♥ Nästa steg är att ta på något bra buder, det finns två jag tycker är bra. Första är Max Factor igen, & andra är Bronzing Powder som är H&M's egna märke. Dock ska man bara ta en av dom och inte båda på en gång, man tar det antagligen med en puder borste eller så får man med som en kude och då ska man också ta lite i hela ansiktet och även kanske lite på halsen så det inte ser dumt ut. Det kommer se mycket bättre ut sen när man tagit på lagom mycket..
♥ Tredje steget är för dom som vill ta på rouge, tänk på att inte överdriva. Använd gärna en stor rougeborste så får du en bättre och jämnare fördelning och en naturlig look. Välj en färg som är en eller två nyanser mörkare än din hudfärg. Ett färgförslag för blek eller ljus hud kan vara rosa-beige, medan rödhåriga passar bättre i ljusa persikofärgade nyanser. De med mellan till olivfärgad hud kan använda en mörkare rosa-brun eller blå-lila färg. Har du mörk hud bör du undvika rosa och använda färger med bruna nyanser, till exempel mandel och brons. Det är alltid viktigt att inte överdriva, för det ska ju inte se ut som någon har slagit till dig eller att du har målat två röda rosor på dina kinder? Rouge ska läggas på kindbenen och bakåt mot hårfästet, men inte ända bak till öronen. Detta ser du själv, men prova dig gärna fram så kommer du på en lösning som passar dig. Jag gillar kulrouge.



För er som vill kan istället för rouge ta på Bronzing Brush som också är H&M's egna märke/vara. Den tar du på exakt som rougen fast pyttepytte lite så det smälter in bättre. Man ska inte ha för mycket för denna bronzing syns tydligt.
♥ & sist men inte minst mascara ska man ju ha på ! Man kan ha eyeliner också om man vill men det tänker inte jag skriva om nu. Jag rekomenderar tre olika mascaror som jag använder och är superbra ! Max Faktor Masterpiece,  Max Factor Flase Lash Effect & Lancome. Dessa tre är superbra, och man får längre ögonfransar och fylligare, något jag tycker man ska göra när man vill ha långa ögonfransar är att hålla på med mascaran länge för att få den perfekta längden, många tar bara på litesnabbt och sedan syns det knappt, jag tycker mascaran ska syns och inte för mycket förstås.

Kommentera ♥ [1]




Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/fredag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-02-18 @ 10:30:29
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P