Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





NÖTMARÄNGER MED CHOKLADSMÖRKRÄM.

Nu ska jag ge er ett kakrecept som är asgott! :o Mums säger jag bara.

Ingrediens

ca 25 st.
1 dl valnötter, ca 50 g.
2 äggvitor.
2 dl florsocker.
125 g rumstempererat smör.
1 dl florsocker.
3 msk kakao.
ev 1 msk konjak.

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Mixa nötterna i en matberedare. Vispa vitorna till hårt skum. Vänd ner florsocker och nötter. Klicka ut smeten med en liten sked till 50 st små kakor på plåtar med bakplåtspapper. Grädda i nedre delen av ugnen 12 – 15 min. Låt kallna. Rör ihop smör, florsocker och kakao. Rör i konjak. Lägg ihop kakorna två och två med kräm emellan. Tips Godast nybakade men håller även fint i kylen i en lufttät burk. Går även bra att frysa in.























Kommentera ♥ [4]




Kommentarer
Postat av: kajsa

Jättefin blogg har du! :)

sv: tack så jättemycket :D

2011-01-22 @ 17:03:56
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Karlsson

:)<3

2011-01-22 @ 17:23:14
URL: http://alexlkarlsson.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: hihi absolut! :D

allt bra med dej idag?? :b

2011-01-22 @ 19:03:04
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Jelena

Padobranci...njammm...:***

2011-02-09 @ 21:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P