Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





EGEN IKON I BROWSERN

1) Börja med att välja en ikon. Gör en eller fråga någon om du får låna deras.
2) Ladda upp bilden som vanligt, var noga med att den inte är förstor, jag
tog 400px. Klicka på bilden & kopiera länkadressen till bilden.
3) Klistra in adressen till bilden i anteckningar eller någont
sånt för nu  ska du kopiera den här länken:
<link rel="shortcut icon" href=" BILDENS LÄNKADRESS">
4) Gå in i din kodmall & lägg in länken under <head> & klistra
in bildlänken där det står BILDENS LÄNKADRESS.
KLART! Om du inte förstår eller det inte fungerar,
kommentera så kan jag försöka hjälpa dig! :)

1. Börja med att välja en ikon. Gör en eller fråga någon om du får låna deras.
2. Ladda upp bilden som vanligt, var noga med att den inte är förstor, jag tog 400px. Klicka på bilden & kopiera länkadressen till bilden.
3. Klistra in adressen till bilden i anteckningar eller någont sånt för nu  ska du kopiera den här länken:
<link rel="shortcut icon" href=" BILDENS LÄNKADRESS">
4. Gå in i din kodmall & lägg in länken under <head> & klistra in bildlänken där det står BILDENS LÄNKADRESS.
KLART! Om du inte förstår eller det inte fungerar, kommentera så kan jag försöka hjälpa dig! :)
Jag har bara min för tillfället, ska byta den när jag fixat en snyggare.. :)

Kommentera ♥ [3]




Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

sv. ja hade med en egen ikon innan, en not, men den har visst försvunnit...

allt är bra med mej! vad gö du idag då?



mejlade dej :)

2012-02-16 @ 15:22:01
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: MariaP

bra tips!

2012-02-16 @ 15:25:15
URL: http://barfotaflickan.blogg.se/
Postat av: Moa

Får jag göra en liknande ikon fast med ett M?

2012-02-16 @ 15:27:32
URL: http://moasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P