Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





HÅRTIPS


Återfukta ditt hår!
När du endå ska vara en hel dag på stranden, varför inte låta hårinpackningen sitta i hela dagen? på sommaren är det väldigt viktigt att ge håret fukt, så slarva inte med inpackningen!
 
Blekning med citron.
Om du inte känner att solen bleker ditt hår tillräckligt mycket, släng i lite citronsaft och lägg dig i solen så ska du se att det hjälper! men glöm inte att göra en inpackning efteråt!
 
Massera in schampot.
När du tar schampo, massera in det, så blir hårrötterna inte lika snabbt fettiga.
 
Solskyddsfaktor.
Någonting ni inte får glömma när solen börjar komma fram är att använnda solskyddsfaktor till håret! hur skulle er hud se ut efter en hel sommar i solen utan solskyddsfaktor? Håret tar MINST lika mycket stryk!
 
Missfärgat hår.
Försök att undvika att bada håret för mycket i klor, dels torkar kloret ut håret, och dels kan ditt hår bli missfärgat om du badar för mycket i klor!

Kommentera ♥ [0]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P