Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





<3

Återigen sitter jag i en stol och en film fladdrar förbi mina ögon. Sekundsnabba klipp som ser ut som ett oändligt pussel, som jag lägger ihop bitar en efter en och får fram en fantastisk historia. Tre ord som betyder så mycket. När filmen har premiär har jag inte din hud tätt intill längre. Tre ord som jag vill skrika rätt ut i luften och smitta andra med den härliga känslan jag har under min hud.
Jag sitter helt ensam i ett gigantiskt rum och ser hur gardiner dras åt sidan och en stor duk fylls av alla mina fantastiska bilder.
En resa, mot oändligheten och vidare

Två helt olika människor som kan sätta sista pusselbiten i varandras hjärtan på plats. Det är fantastiskt. Det här är ingen typisk American High School historia mellan två personer. Nej, det här är verklighet. Det är en dröm. Minns du när vi såg "Sex and The City" filmen, och scenen när Carrie Bradshaw säger till Mr. Big att hon aldrig fått något kärleksbrev?
Det här är ett kärleksbrev till dig utan frimärke

Ett långt x2000 tåg från en station till en annan. Resan ska ta exakt 4 timmar och 25 minuter. Vi sitter bredvid varandra, tätt intill. Jag kan inte vara ifrån dig, din hud är så len. Tåget lämnar stationen och börjar sin resa uppåt i landet. Utan dig vid min sida hade jag inte varit den jag är idag. När du sitter så nära mig så jag kan höra dina andetag vill jag bara säga tre ord till dig.
Blicken faller mot rutan. Utanför ser jag genom den svaga dimman, räls och skuggor av hus. Solen har gått ner och himlen är täckt av stjärnor. Små vita ljus. Jag vill ge dig en, men bara när du inte hör vågar jag säga så. Jag vänder mig om för att möta dina ögon, men du sover mot min axel med hörlurarna i öronen. Du håller hårt i min hand. Jag lutar mig mot rutan och dimman utanför blir tätare och tätare. Jag ler när jag känner hur dina fingertoppar smeker insidan av min hand.
Innan jag mötte dig var jag grå, men du sätter min själ i färg.

Det snöar ute, vi gick hand i hand ute i snön. Snöflingor i mitt bruna hår och jag försökte kasta snöbollar på dig, men du bara skrattade åt mig, höll fast mina armar bakom min rygg och försökte kyssa min hals.
En grå soffa, en limegrön filt, två gestalter och tre koppar Roibos te som jag fick av dig i julklapp. Utanför filten är det så kallt, och jag ryser till när mina tår tittar fram. Du ler och stryker bort mitt hår från mitt ansikte, sen tar du dina händer och trycker ihop mina kinder.
"Bullkinder", säger du och skrattar när jag plutar med underläppen för att se sur ut. Sen ger du mig lätta kyssar över hela ansiktet, jag skrattar så mycket att jag nästan tjuter. Sen ser vi en film av alla mina 300 dvder och snön utanför har aldrig varit vackrare.

Här får du ditt bevis på att jag lever i en film, tillsammans med dig. Jag lever i en dröm där varje andetag med dig är något helt speciellt. På alla hjärtans dag fick jag gå på skattjakt, som slutade med en resa till finaste utsikten i hela Stockholm, en vegetarian restaurang, en ros och en notis "Jag hatar när du inte är vid min sida".
Min hand i din har vi gått över alla gator, till och med över Kärleksgatan i Malmö. Det var en sådan fin resa. En resa där hjärtat fick slå flera slag än nödvändigt, rädsla att ingen skulle vara tätt bakom längre, långa skratt och tårar som sved. Dina tårar mot min nakna axel. Fingertoppar lätt mot din nakna rygg.
Jag är alltid tryggast när du är så nära.
Och dessa tre ord som vi viskade ut till varandra mitt i natten i vår lägenhet.
Jag älskar dig

Sen slutar filmen, eller kärleksbrevet, bara sådär pang.
En klyschig liten historia som fick fingrarna att trycka på alla möjliga bokstäver på mitt tangentbord. Ett rus genom hela kroppen, lyckorus kallar vi det. Men nu är jag tom på ord igen. Det spelar ingen roll var andra säger och tycker, jag ville skriva om något som gjorde/har gjort mig glad.
Du står för väldigt mycket glädje i mitt liv. Tack.


Jag kan aldrig mäta mig med ett hjärta så gott som ditt
Det är så stort och sväljer mig helt
Jag är Dajana på väg ner genom himlen
Och jag är bra på att vara själv men usel på att vara ensam
Och jag känner mig bara så jävla tom ibland

Kommentera ♥ [0]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P