Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





INTERVJUADE EN FLICKA.

Jag gör ett arbete i skolan om våldtäkter & då intervjuade jag en tjej, eller hon fick berätta hur hon blev påverkad som person och hennes liv efter händelsen & att en person klarar sig så starkt som hon gjort det tycker jag är grymt gjort! Här kommer det hon skrivit.



Mikkaela 18 år.
Efter att jag blev våldtagen år 2010 så har mitt liv förändrats ganska rejält. Jag har nu i efterhand under mina bearbetningar fått lära mig att jag alltid kommer vara påverkad av våldtäckten som jag råkade ut för. Mitt självförtroende försämrades väldigt fort och jag sluta äta, fick bullimi och kände mig verkligen jätte äcklig.  Att ha ett seriöst förhållande är väldigt svårt eftersom jag har en väldigt stor rädsla för sex. Det viktigaste jag fått lära mig är att i mitt förhållande vara öppen och ärlig och förklara för killen att jag varit utsatt för våldtäckt och att jag har fått en skada av detta. Hela mitt liv förändrades väldigt kraftigt och visa saker jag kunde göra innan 2010 kan jag nu i efterhand inte göra ännu. Att bearbeta en sådan sak som en våldtäckt kräver lång tid, inte för alla, men för en del. Och i mitt fall har det dröjt år sedan min första utsatta datum. Har varit utsatt sedan 2005. Men tog 2010 som ett exempel för det är detta år jag kommer ihåg som värst. Att våga stå upp och anmäla den som våldtagit kräver mycket mod och i våldtäcksfall åker inte alltid våldtäcksmannen dit.  Men som sagt, efter att detta anmäldes har jag själv fått lära mig med att leva med att ha vissa hinder i livet. Precis efter våldtäckterna mår man väldigt dåligt, och i mitt fall tog jag till med droger, alkohol och skar mig väldigt mycket. Men när du fått hjälpen och insett att det inte var ditt eget fel så förstår du och kan bearbeta mycket snabbar. Är idag så gott som återställd. Inga problem med varken droger eller alkoholen, kan få återfall men försöker att inte röra detta. Skär mig inte. Och lever i ett seriöst förhållande sedan 9 månader tillbaka. Det funkar jättebra tillsammans med denna kille och han förstår mig! Men Man måste våga för att få ett slut på ett helvete & det är det viktigaste om du någon gång bli våldtagen. knyt dig till en du litar på som sedan kan hjälpa dig med anmälan och liknande. Har även försökt ta livet av sig, men blev räddad i sista sekund.

Kommentera ♥ [2]




Kommentarer
Postat av: Anonym

hemskt.

2011-02-02 @ 13:24:13
Postat av: dajana

mjo jag vet.

2011-02-02 @ 13:24:39
URL: http://dajanaramic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P