Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





MITT LIV/MIN BAKGRUND.

Nu ska jag berätta lite om mig själv! :) Jag är en tjej på 18 år, heter Dajana Ramic, det vet ni nog redan. Jag föddes i Bosnien & Hercegovina i en stad som heter Trebinje, mycket vacker stad! Jag föddes under ett krig som pågick i Kosovo, Kroatien & Bosnien, det var då serberna som bombade och då var vi tvungna att fly, vi flydde till Ungern och där bodde vi i ca ett år. Så mitt första språk var ungerska, och jag kan inte minsta lilla av det nu. Sen kom vi till Sverige och hade uppehållstillstånd direkt för min farmor hade fixat det åt oss, hon bodde i Sverige. Vi kom till Sverige och flyttade till en liten by som heter Hova och i den byn har jag bott nu i 16 år, skulle fylla två år när jag kom hit. Lärde mig svenska och sedan bosniska. Nu går jag sista året på gymnasiet, program handel & administration. Tar studenten nu sommaren 2011 och sedan flyttar jag till Örebro, för första gången jag flyttar på 16 år. Känns rätt bra tycker jag. Som sagt, jag är singel för tillfälligt men har hittat mig en underbar kille som är helt otroligt vacker och speciell. Vi får se vad ödet för oss. På min fritid så brukar jag shoppa, vara med kompisar, festa lite & tillbringa en hel del med familjen. Varje sommar åker vi till Bosnien för att hälsa på min släkt som fortfarande bor där, och jag älskar att vara där. Fast skulle nog aldrig vilja bo där om jag fick välja. Jag trivs i Sverige med mina vänner och det kommer bli jobbigt att lämna dom, eller att inte kunna träffa dom på samma sätt som jag gör nu. :( Jag gillar även att fotografera och redigera bilder mycket, gillar att hålla på med datorn och därför funderar jag på att gå systemutvecklare i högskolan och ska även utbilda mig till massör. Ska bli intressant. Nu vet ni lite om mig, & är det något ni undrar över så är det bara att fråga. :)

Kommentera ♥ [0]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P