Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





SVAR PÅ TAL.

(som sagt bilden kan inte bli större.)
Men Emma frågar om man är egoistisk om man är svartsjuk?

& mitt svar är, nej absolut inte, fast det beror ju också även på vad det handlar om. Exempel är du med en kompis och hon vill kanske köpa en skitsnygg väska och du blir svartsjuk för att hon har det och inte du så kan det ju handla lite om ego där, men svartsjuka är något man alltid får uppleva mer eller mindre och jag tycker inte det handlar om att vara egoistisk. Inom kärlek så tror många att svartsjuka handlar om att man inte litar på sin partner, men det är inte det allt handlar om utan även att man tycker om personen något enormt och kanske vill hålla den för sig själv vilket jag tror alla vill. Är man egoistisk då? För att man vill ha sin partner för sig själv och inte vill dela med sig? I såna sammanhang ska man vara egoistisk enligt mig. Svartsjuka är en rädsla som gör att man kan förlora den man älskar. Det är inte bra att vara svartsjuk för mycket, man kan få stora problem med det vilket i längden gör att man kanske står ensam. Så därför säger jag va inte svartsjuk för mycket, även om det bara blir så. :)

Kommentera ♥ [5]




Kommentarer
Postat av: amanda

svartsjuka handlar om att man inte litar på personen. om man nu litar på personen så mycket så borde man inte bli sur t.ex. för att han pratar med en annan tjej? det handlar om tillit, allt i kärlek handlar om tillit. om min kille tex blir sur på mig för att jag snackar med en annan kille är de för att han är rädd för att jag ska hålla på med han, alltså inte litar på mig.

2011-01-11 @ 17:54:56
Postat av: dajana

amanda: ja är man riktigt svartsjuk på sin partner för man inte litar på varandra så är det väl ingen ide att vara tillsammans? saker och ting inom svartsjuka är inte bar att man inte litar på varandra utan att man inte vill dela med sig av det man har, som sin partner.. nu vet jag inte vilken amanda du är, men som sagt om din pojkvän blir sur för du snackar med andra killar är det väl för han är rädd att du ska hålla på med andra och för han gärna vill ha dig för sig själv, det är inte bara att man inte litar på varandra, men är det så enligt er så kanske ni inte ska vara tillsammans?

2011-01-11 @ 22:20:08
URL: http://dajanaramic.blogg.se/
Postat av: E

fin blogg, lägga till varandra i bloglovin'? :) kram!

2011-01-12 @ 14:57:24
URL: http://elleneliza.devote.se
Postat av: amanda

om han nu litar på mig så skulle han ju inte tro att jag håller på med andra killar när jag snackar med dom. allt handlar om tillit!

jag menar inte att det är så mellan srdjan och mig, utan säger bara.

2011-01-16 @ 18:24:58
Postat av: dajana

ah men svartsjuka handlar inte bara om att man inte litar på varandra!

2011-01-16 @ 19:25:37
URL: http://dajanaramic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P