Hejsan!

Hej mitt namn är Dajana Ramic, jag är född -92 & bor i en liten håla som heter Hova. I min blogg kommer du få uppleva en hel del tips av olika slag, min vardag, musik, bilder, design & en hel del annat. Hoppas du stannar! Puss & Kram





Min sjukdom.

För er som kanske undrar vad jag har för sjukdom som jag drog upp i det förra inlägget, det ska jag berätta för er nu så jag slipper få samma fråga hela tiden.

Min sjukdom handlar om att jag tappar hår, vissa perioder är värre än andra.
Men ska jag vara mer detaljerad så tappar jag hår ungefär hela tiden men när jag blir stressad och får för mycket press på mig då tappar jag hår alldeles för mycket.
Och med det menar jag att jag får fläckar där jag inte har hår alls, med andra ord på mina fläckar så är jag helt flint.
Men! Dessa fläckar växer ut när jag inte är stressad eller så, och då kommer håret tillbaka.
Sen håller det på så hela tiden, och det kommer säkert hålla på så resten av livet om jag inte lyckas hitta ett sätt att hantera min stress på.
Enligt läckarna så heter min sjukdom Alopecia och kommer på grund av stress, och det finns tyvärr ingen medicin för detta än.

Väldigt tråkigt när man är en tjej som bara är 18 år liksom.
Då är inte det roligsste att man tappar hår på fera olika ställen av skallen.

Här har ni en bild på hur det ser ut.


Kommentera ♥ [10]




Kommentarer
Postat av: dashne

va jobbigt!

2010-09-08 @ 18:29:52
Postat av: dajana

Sv: Mjo det är väldigt jobbigt.

2010-09-08 @ 18:30:53
URL: http://dajanaramic.blogg.se/
Postat av: husse

;O skit fan va jobbigt de verkar vara :s skulle inte orka

2010-09-08 @ 18:33:44
Postat av: FAAKIE - WWW.FAAKIES.BLOGG.SE★

DAGENS BLIGG, IN OCH ANMÄL DIG!!



JU FLER KOMMENTARER, DESTO STÖRRE CHANS ATT VINNA ETT HELT INLÄGG PÅ MIN BLOGG MED LÄNKNING ;)



2010-09-08 @ 18:58:11
URL: http://HTTP://WWW.FAAKIES.BLOGG.SE
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Kul att du är med i tävlingen, lycka till nu!



Stackare, blev gråtfärdig när jag läste ditt inlägg. Måste vara varje tjejs marddröm!

2010-09-08 @ 19:23:51
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: cecilia

Sv: Härligt! Imorgonkväll kommer inlägget med alla deltagarna ut och då är det bara att skaffa sig röster från sina läsare. Lycka till! :)

2010-09-08 @ 20:40:33
URL: http://cceciliaolssons.blogg.se/
Postat av: angelicato

oj det ser ju inte alls kul ut att ha =/ Kan man inte smörja med nå krämer så att det växer ut fortare när det väl har lossnat?

2010-09-18 @ 15:33:58
URL: http://angelicato.se
Postat av: Anonym

du är skitsnygg ändå

2011-07-11 @ 05:22:01
Postat av: jocke :)

har oxå alopecia :/ dock betydligt mer än dig men det är lika jävligt ändå :/

2011-09-06 @ 20:09:18
Postat av: Anonym

Har också alopecia... hittade denna och ska testa samma sak nu:

http://www.youtube.com/watch?v=cHSVFn_8A0w

2012-02-18 @ 14:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P